E-mailový marketing jednoduše – MailerLite 2023
MailerLite je cenově dostupná aplikace pro e-mailový marketing. Společnost byla založena v roce 2005 a rozrostla se na 800 000 platících uživatelů, kteří jej používají téměr děnně. Služba se v poslední době stává více populární díky unikátním funkcím, častým aktualizacím a velmi snadnému propojení např. do e-shopu WooCoommerce. Službu užíváme i my a klientům ji vždy vřele doporučujeme. Připravili jsme pro vás recenzi, kde najdete přehled hlavních funkcí a samozřejmě náš názor a proč MailerLite používáme.
Proč používat právě MailerLite?
- MailerLite je jednoduchý, přehledný a velmi efektivní pro zasílání e-mailových newsletterů.
- Vlastní oficiální plugin pro WordPress / WooCommerce zdarma.
- Mají vynikající bezplatný plán a i v placených plánech je levnější než konkurence, např. Mailchimp.
- Automatizace kroků je intuitivní a nabízí velké množství možností – např. “opuštěný košík” s integrací pro WooCommerce.
- Velmi snadno se ovládá i nastavuje a zákaznická podpora je rychlá a příjemná.
- Fantastické funkce, které v jiných nástrojích nebývají.
- MailerLite si můžete zdarma vyzkoušet až do 1000 odběratelů zde.
Hlavní body recenze
1. Nejdůležitější funkce
2. Přehled uživatelského rozhraní a odesílání e-mailových kampaní
3. Segmentace a personalizace: Správa odběratelů
4. Souhrn a bodování
Nejdůležitější funkce MailerLite
- Odesílání e-mailových kampaní. Vytvářejte e-mailové newslettery pomocí jednoduchého “builderu”, posílejte e-mailové propagační akce nebo používejte RSS pro automatické zasílání digestů z obsahu vašeho webu.
- Testování A/B. Optimalizace e-mailových kampaní pomocí A/B dělení – např. předmět emailu, obsah e-mailu a dalších.
- Sběr kontaktů. Vytvářejte formuláře a vyskakovací okna na svých stránkách – bez jediného řádku napsaného kódu. Pouze vložíte kód a vše je připraveno.
- Segmentace odběratelů. Odběratele můžete seskupovat podle téměr jakýchkoliv dat i vícekrát do různých segmentů (např. věk, pohlaví, země, počet objednávek), podle jejich aktivity (kliknutí, otevření) a vytvářet neomezené množství seznamů.
- Vstupní “konverzní” stránky. Pomocí MailerLite můžete vytvářet nejen e-maily, ale také vstupní stránky. Nepotřebujete další hosting či doménu – vše je v ceně služby.
- Automatizace. Začněte s jednoduchým automatickým uvítáním. Nebo si vytvořte např. deseti-krokový proces pro nové zákazníky.
- Poměr ceny a výkonu. MailerLite je ve srovnání s konkurencí velmi levný. Ceník služby najdete zde v záložce “pricing”.
- Ochotná zákaznická podpora. Nepřetržitá podpora na živém chatu pro řešení případných problémů u všech placených plánů.
Odesílání e-mailových kampaní
MailerLite samozřejmě umí odesílat běžné e-mailové kampaně, ale k dispozici jsou i pokročilejší funkce.
Čtyři typy e-mailových kampaní, které můžete odesílat:
- E-mailové kampaně: Standardní odesílání e-mailů. Dáte kampani název, zaměříte se na skupinu odběratelů a vytvořte e-mail, který jim odešlete.
- Kampaně s rozdělením A/B: Optimalizujte své e-maily. Otestujte jeden e-mail oproti druhému – ať už jde o předmět, obsah nebo Od názvu pro optimalizaci e-mailové kampaně.
- Automatické opakované zasílání kampaní: Podobně jako u běžné kampaně, ale nyní se kampaň znovu odešle těm, kteří nereagovali na vaše první odeslání. Šikovné pro zvýšení počtu otevření a kliknutí.
- Kampaň RSS: Máte blog? Zautomatizujte si rozesílání nových kampaní, jakmile umístíte nový obsah na své webové stránky. Ideální pro blogery a nenáročné e-mailové zpravodaje.
Editor e-mailů, více než 60 bezplatných šablon
Pro rychlé spuštění kampaně můžete použít jednu z více než 60 bezplatných šablon e-mailů, které jsou součástí plánu “Pro”. Responzivní design a 99.99% funkčnost ve všechn modernách e-mailových klientech je samozřejmostí. Snadno tak vytvoříte krásný e-maily, bez nutnosti znalosti kódu.
Šablony e-mailových kampaní MailerLite
Pokud si chcete vytvořit vlastní šablonu, není problém. Můžete importovat i vlastní HTML, v několika formách. Po vytvoření můžete svou nově vytvořenou šablonu použít pro další e-mailové kampaně.
Editor a jeho jednoduchost používání + ukázky několika “bloků”.
Bloky dynamického obsahu
Nyní, když máme naši šablonu e-mailu, přejděme k zábavným věcem. V MailerLite můžete obsah udělat dynamický. Blok můžete zobrazit pouze jedné skupině pro okamžitou personalizaci. Výhrada je, že pokud chcete zobrazit jeden blok pro muže a jeden pro ženy, musíte použít dva bloky – nemůžete mít “variace” stejného bloku, aniž byste je duplikovali. Žádný problém.
Mezi speciální bloky patří:
Bloky pro videa / animované GIFy
Bloky s funkcemi pro e-shopy
Příspěvky na sociálních sítích
Časovače odpočítávání
Šablony RSS
Bloky pro průzkumy (survey)
Vložení YouTube videa
Video v e-mailu frčí. MailerLite umožňuje snadné vložení videa z YouTube. Zadáte adresu URL a editor e-mailu za vás video promění v animovaný GIF. To je docela fajn, kéž bych měl tuto funkci v Marketo.
Náhled před odesláním
Jakmile je e-mail hotový, můžete jej sdílet s kolegy pomocí odeslání náhledu, aby jej mohli zkontrolovat před odesláním e-mailu. Nebo můžete sdílet odkaz či stáhnout PDF. Náhledy e-mailů jsou v režimu počítače i mobilu. V těchto náhledech však není zahrnuta personalizace.
Plánování času a data odesílání
Nyní můžeme přejít k výběru našich e-mailových odběratelů. MailerLite má pokročilou logiku pro cílení e-mailů na přesně ty správné segmenty. Odeslání můžete naplánovat na přesný čas nebo na základě časového pásma odběratelů (takže všichni odběratelé dostanou e-mail ve stejný, pro ně místní čas).
Vyzkoušet editor si můžete ihned zde.
Segmentace a personalizace: Správa odběratelů
Projděme si sekci “Odběratelé” v MailerLite. Zde budete spravovat svůj e-mailový seznam, vytvářet segmentační skupiny, vytvářet nová pole a provádět reportování seznamu. Přibližme si funkce správy e-mailových seznamů.
Sekce Všichni odběratelé
Zde najdete všechny své odběratele. Pomocí filtrů se je můžete rozčlenit na dílčí skupiny. Filtrovat můžete podle libovolného databázového pole nebo filtrů, jako kampaně/počet odeslaných e-mailů a podobně.
Filtry můžete kombinovat. Po dokončení výběru uložíte segment pro použití v budoucnu.
Přidávejte nové odběratele vložením nebo vepsáním ručně, nebo nahrajte soubor CSV/TXT, importovat z propojené databáze Mailchimpu. Pokud migrujete z Mailchimpu, je to velmi praktické a rychlé.
Segmentace odběratelů
Můžete zde vytvářet automatizované dynamické nebo statické skupiny svých odběratelů. Pro uživatele Mailchimpu jsou skupiny MailerLite podobné seznamům Mailchimpu.
Jak byste tedy segmenty využili? Segmentaci nebo skupinu můžete vytvořit na základě:
Stávajícího členství ve skupině (statické seznamy)
Jakémkoli poli
Jakémkoli jiném segmentu
Dle e-mailové kampaně
Dle pole v automatizaci (viz. automatizace e-mailu níže)
Behaviorální (počet odeslaných, otevřených nebo kliknutých e-mailů)
Nákupy (s integrací do vašeho internetového obchodu)
Všechny výše uvedené segmentace můžete samozřejmě i kombinovat.
Analýza e-mailů a kampaní
V sekci statistik nalezneme veškeré přehledy. Můžete spustit statistiky buď “všech odběratelů”, nebo konkrétní skupiny. MailerLite shromáždí všechna data pro tuto skupinu a nabídne vám další rozpracování přehledů a segmentů.
K dispozici jsou tyto statistiky e-mailů: růst seznamu, průměrná míra otevření a kliknutí, metriky odhlášení. Kromě toho můžete zobrazit hlavní domény a e-mailové klienty.
Zajímavá funkce: Automatické odstranění neangažovaných odběratelů
Neposlední kartou je skvělá funkce s názvem “Vyčistit neaktivní”. Rychle najde a odhlásí lidi z vašeho seznamu, kteří šest měsíců neotevřeli žádný e-mail. To vám pomůže udržet čistý a angažovaný seznam, zlepší doručitelnost a sníží možnost, že se dostanete do spamové schránky. Samozřejmě je v zájmu všech, abyste se dostali do schránky a měli vysokou doručitelnost e-mailů.
Správa odběratelů
Odběratele můžete seskupovat dynamicky (pomocí segmentů) nebo staticky (pomocí skupin).
Je možné vytvářet vlastní pole k odběratelům a přehledy.
Jsou to právě segmentační funkce, které vám umožní provádět kvalitní e-mailový marketing. Ve srovnání s Mailchimpem je správa odběratelů jednoduší, rychlejší a efektivnější.
Automatizace e-mailů
Nastavte si například sérii uvítacích e-mailů pomocí automatizace. Automatizace pomáhá zjednodušit Váš e-mailový marketing a šetří hlavně to nejdůležitější – Váš čas.
Dostupné spouštěče automatizace v MailerLite:
Když se odběratel připojí ke skupině
Když dojde ke kliknutí na odkaz
Když odběratel vyplní formulář
Když je aktualizováno pole odběratele
Výročí data
Přesná shoda určitého data z vaší databáze
To znamená, že můžete spouštět pracovní postupy při přijetí dat, jako je vyplnění formuláře a přihlášení k odběru – ale také při ukončení bezplatné zkušební verze (na základě data a času), při připojení k určitým skupinám atd. Bohužel nelze spouštět na základě návštěv webových stránek.
Přidáním rozhodovacích kroků v MailerLite můžete vytvořit poměrně pokročilou automatizaci. lt je více než dostačující pro ty, kteří nemají super složité potřeby. A kdo recenzuje MailerLite pro automatizaci, má k dispozici výuková videa pro automatizaci, která vám pomohou začít.
Automatizační funkce
Po stránce automatizace e-mailů má MailerLite skvělý poměr cena/výkon. Jsou totiž součástí každého plánu. Pomocí automatizace můžete automatizovat poměrně sofistikované scénáře. V porovnání s Mailchimpem jasný vítězí MailerLite.
Pokud chcete automatizovat většinu svého e-mailového marketingu bude pro vás automatizace velkým přínosem.
Závěr a bodování
MailerLite má mnoho výhod. Reálně nejpůsobivější je cena.
Je levnější než téměř kdokoli jiný s podobnou sadou funkcí – a dobře se vyrovná lídrovi trhu, společnosti Mailchimp.
Co se nám líbí nejvíce:
- Levný, profesionální a kvalitní nástroj pro e-mailový marketing
- Solidní nástroj pro tvorbu vstupních stránek a webových stránek
- Pokročilé nástroje pro automatizaci
- Jednoduché a přehledné rozhraní
- Editor e-mailů se skvělými moduly pro použití
Souhrn
MailerLite je e-mailová marketingová služba, která má mnohem větší punc než jen software pro rozesílání e-mailů. Za 10 USD / měsíc můžete vytvářet e-mailové kampaně, automatizovat proces přijímání nových odběratelů a vytvářet a hostovat vstupní stránku. To se nedá překonat.
Je jednoduchý a efektivní. Je to aplikace pro zasílání newsletterů, který odvádí svou práci více než dobře. Editor e-mailů se snadno používá a celý systém se snadno nastavuje.
Ma vynikající bezplatný plán a placené plány jsou levnější než u konkurence, jako je Mailchimp.
Automatizace je účinná a velice propracovaná.
Naše hodnocení:
- Snadnost použití: 4.5 / 5
- Poměr cena/výkon: 4.5 / 5
- Editor a šablony: 4.5 / 5
- Funkce: 5 / 5
- Automatizace e-mailů: 4.5 / 5
- Zákaznický servis: 4 / 5
- Celkové skóre: 4.5 / 5