Schema data pro lepší SEO a konverze

Schema.org je formát metadat, který pomáhá webům a vyhledávačům lépe porozumět informacím na stránce. Takto strukturovaná data mohou vyhledávačům pomoci zobrazovat rozšířené výsledky pro vaši stránku a poskytovat tak lepší informace o hledaném obsahu.

V tomto článku probereme obecné výhody používání datového schématu nejen ve WordPressu a jak jej lze využít ke zlepšení organizace, přehlednosti a celkově pozic ve vyhledávačích.

search-console-view-schema-data
Google Search Console, kde se dozvíte užitečné statistiky a tipy
Co je schema a jak můžou strukturovaná data pomoci vašemu webu?

Schema.org je společné úsilí společností Google, Microsoft, Yahoo a dalších s cílem standardizovat metadata a strukturovaná data pro webové stránky. To umožňuje vyhledávačům zobrazovat pro vaši stránku takzvané rozšířené výsledky a poskytovat lepší informace o vašem obsahu. Data lze vytvořit pro např. informace o produktech, články, recenze, události a mnoho dalších typů obsahu.

Hlavní výhody, které datová struktura přináší:
  1. Strukturovaná data mohou vyhledávačům pomoci lépe porozumět obsahu vaší stránky a zlepšit tak viditelnost vašeho obsahu ve výsledcích vyhledávání. To může vést ke zvýšení hodnocení vaší stránky, tedy pozice.
  2. Pomocí funkcí hodnocení a recenzí můžete zlepšit imprese (zobrazení) své stránky. Můžete zahrnout bohaté výsledky s obrázky, hodnocením hvězdičkami a dalšími informacemi, jako je cena, stav (nové, použité), barvy a varianty produktu či skladovost, dobu doručení a mnoho dalšího.
  3. Pomáhají zlepšit uživatelský dojem tím, že poskytují rozšířené výsledky, jako jsou odkazy na recenze, které uživatelům mohou pomoci lépe porozumět obsahu, který hledají.
Jak použít strukturovaná data ve WordPressu?

Využití strukturovaný dat ve WordPressu je poměrně jednoduché. Existuje několik pluginů a nástrojů, které vám pomohou s vytvořením bez nutnosti znalosti programování. Níže jsou některé z nejlepších pluginů a nástrojů, které můžete použít:

  1. Yoast SEO: Je jedním z nejlepších pluginů pro SEO a schema data. Poskytuje vám možnost vytvářet schema data pro různé typy obsahu, včetně článků, stránek, produktů a dalších. Yoast SEO také obsahuje nástroj pro validaci vašich schema dat a kontrolu chyb.
  2. All in One Schema Rich Snippets: Tento plugin vám umožní vytvořit schema data pro různé typy obsahu, včetně recenzí, událostí, produktů a dalších. All in One Schema Rich Snippets také umožňuje zahrnout obrázky, hvězdičky hodnocení a další informace do vašich bohatých výsledků.
  3. WP Review Pro: Pokud provozujete stránky s recenzemi, je tento plugin nejlepší volbou. Umožňuje vytvářet strukturu dat pro recenze produktů, filmů, restaurací a dalších. WP Review Pro také obsahuje nástroj pro vytváření vlastních hodnotících kritérií a zobrazení hvězdičkových hodnocení v bohatých výsledcích.
  4. Schema Pro: Prémiový plugin, který umožňuje vytvářet strukturovaná data pro různé typy obsahu, včetně článků, stránek, produktů a dalších. Tento plugin také umožňuje vytvářet data pro lokalizace, kategorie a další. Schema Pro také poskytuje nástroj pro validaci vašich struktury dat a kontrolu chyb s navrženým řešením.

Při používání těchto pluginů a nástrojů je velmi důležité se ujistit, že vaše data jsou správně strukturovaná a to platným, standardizovaným formátem. Existuje několik nástrojů, které můžete použít k ověření správnosti datového schématu, např. Google Structured Data Testing Tool.

Závěr

Schema.org je skvělým zdrojem znalostí o strukturovaných datech a jejich užití pro zlepšení SEO vašeho webu a navíc vašim návštěvníkům efektivně dokáže předložit to, co opravdu hledají nebo se týká hledaného dotazu. Obsah, hlavně unikátní obsah, je totiž nejcennějším pilířem webu a to i z hlediska algoritmů, které tento obsah vyhodnocují. Článek na téma unikátního a užitečného obsahu jsme na blogu publikovali již dříve — doporučujeme jej pro zajímavost přečíst zde. Navíc pomáhají se zmíněným — zvýšit návštěvnost, viditelnost a zlepšit míru konverze.

Jedinou nevýhodou je, že data schématu nejsou na vaší stránce viditelná (při pohledu na stránku uživatelem) a je tedy téměř nemožné jejich efektivitu jakkoli měřit. I tak jejich použití doporučujeme vždy, co nejpřesněji a rozsáhle — výsledkem je vždy pouze zlepšení.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *